Blogg

På kinesisk TV

I går blei denne reportasjen om oss sendt på ein av TV-kanalane til kinesiske JSBC (Siste bilderuta): [江苏广播电视学校:挪...

God dag, dette er kapteinen

Meldinga frå kapteinen kom både på svensk og engelsk, men svært få i flokken vår hadde fått det med seg. Kva skjer? At flyet ikkje kan lette enda seier du? Ja, han sa at vi kan bli fleire tima...

Siste dag i Shanghai

Vi startet dagen med avreise klokken 10 mot T-banen, hvor vi fikk billetter og hoppet på toget. Vi  reiste ett stopp før vi skulle bytte tog. Når vi var ute av T-banestasjonen gikk vi opp mot ...

Dag 8 - Ulstein, Innovasjon Norge og 88 etasjer opp

2 dager til hjemreise, og i dag var vi på tre spennende bedriftsbesøk. Vi startet dagen med Ulstein-gruppen. Siden vi var så mange, og for å gjøre det enkelt også for oss, var møtet med Ulstein la...

JSBC helsar oss med denne bildekavalkaden

Helsing frå Chao og folka i Nanjing: [【Hello·Norway】你好,初见南京的挪威青年们! : http://mp....

Dag 7 - til Shanghai

Dagen startet klokken 8:00. Været var grått, men heldigvis ikke noe nedbør. Etter en times morgenstell tok vi veien til spisesalen. Der ble vi møtt med en herskaplig buffet som hadde alt ...

Dag 6 - Suzhou

Dagen startet med utsjekk og en tre timers busstur fra Nanjing til Suzhou. Læreren vår Tong beskrev byen som kinas "Ørsta", med bare 1,7 million innbyggere, noe som sier litt om hvor enor...

Dag 5 - TV-huset, Ibsen og Olympiaparken

Denne siste dagen i Nanjing startet klokken sju. En time senere tok vi bussen til hovedkvarteret til Jiangsu Broadcast and Television Cooperation, som eier skolen vi har besøkt. Sels...

Dag 4 - fra JBT College sin hjemmeside

Bilder tatt av kinesiske elever fra siste dag på Jiangsu Broadcast and Television College.

Dag 4 - kampsport, papirklipp og nasjonal tragedie

Dette er første dagen i Kina vi har opplevd nedbør. Vi fant ut at regnet i Kina var veldig annerledes enn nedbøren i Norge. Der var flere "pros and cons" på at dette var siste dagen på skolen. Vi s...

Dag 3 - kinesisk kunsthåndverk, fotballkamp og museum

Det ble en tøff start på dagen for oss elevene i Kina! Mange trøtte miner og ansikt rundt frokostbordet, som følge av aldri så lite rangling i går! I dag var det skole, fotballkamp og museum på pro...

Dag 3 - fra JTB College sin hjemmeside

Se partnerskolens bilder og film fra en spennende dag med kurs i kinesisk tegnekunst, og fotballkamp mellom Kina og Norge (0-4).

Dag 2, Nanjing

Selv med en utslitt gjeng klarte vi å stå opp i dag tidlig. Vi fikk frokost servert på hotellet med enda flere nye smaker. Bildet utenfor der vi spiste frokost. De trøtte sjelene ble videre s...

Den kinesiske skolens bilder av oss

Samarbeidsskolen vår er et mediecollege, og de legger hver dag ut bilder og film fra aktivitetene vi er med på. Sjekk her:  [【专题报道】​&...

På plass i Nanjing

No er vi her endeleg. Sjekka inn på hotellet i Nanjing i går.  Det er ei lang reise. Fly til Oslo, til København, så 10 timar til Shanghai med lite sømn. Tong som diskuterer med drosjese...

Program for reisa

Her er programmet i grove trekk. Detaljer kommer i blogginnlegga: 16/10 Avreise. Oppmøte på Vigra seinest kl. 11.15. Til Oslo-København-Shanghai. 17/10 Ankomst Shanghai, tog til Nanjing. Møte m...
Kinesisk 2016

17, Ålesund

Vi er 16 elever som tar kinesisk som andre fremmedspråk på Vg2 ved Ålesund videregående skole, og som er på studietur til Nanjing og Shanghai. I Nanjing skal vi være sammen med elever ved vår samarbeidsskole Jiangsu Broadcast and Television College. I Shanghai skal vi besøke Innovasjon Norge, Ulstein og Sperre.