Dag 3 - kinesisk kunsthåndverk, fotballkamp og museum

Det ble en tøff start på dagen for oss elevene i Kina! Mange trøtte miner og ansikt rundt frokostbordet, som følge av aldri så lite rangling i går! I dag var det skole, fotballkamp og museum på programmet.

Etter frokosten kom om sider alle seg på bussen, og vi satte kursen mot skolen! Når vi ankom skolen hadde vi først en time hvor vi lagde kinesiske blomster sammen med noen av de kinesiske elevene.

Så snart vi var ferdige med blomstrene, var det duket for forballkamp med stinn brakke og jubel. Fotballkampen gikk som forventet med seier etter god coaching av Tong. Mange fine mål og godt spill med superlaget Marius, Andre, Jesper, Sander, Håvard, Kristoffer, Robin, Christian, Ole, Antona, Sara, Stine og Josefine. Det var en artig opplevelse å spille mot det kinesiske laget. Veldig kjekt at de hadde organisert kampen så bra med hele skolen som tilskuere og full rulle med filming og fotografering!

Etter kampen gikk vi til klasserommet igjen for dagens siste time! Der fikk vi besøk av en svært kjent kinesisk kunstner som het Xu Ning (80 år). Han lærte oss om kinesisk kunst i form av maling og forskjellige teknikker for å male, f.eks. bambustrær.

Så var det lunsjtid! Mange tomme mager møtte håpefulle til dagens lunsj, og like tomme var de etter lunsjen! Var en del nye smaker for de fleste og ikke alt falt i smak.

Videre tok vi bussen hjem til hotellet for å dusje og bytte til vanlige klær. Etterfulgt av det tok vi turen videre til Nanjing Museum! Her var det mye forskjellig som var spennende å se på. Dette var et ganske stort museum, men kanskje litt lite informasjon på engelsk om de forskjellige utstillingene for oss turister.

Etter utstillingen var vi snare med å komme oss i bussen og rimelig klare for en middag som forhåpentligvis skulle mette noen sultene mager. Middagen var spennende og fyllt med nye smaker for de fleste! Noen mer fornøyd enn andre!

Alt i alt, nok en strålende dag i Nanjing.